Odszkodowania powypadkowe dla pasażera auta, taksówki
W tak dużych i zakorkowanych miastach jak Warszawa często decydujemy się na wspólny dojazd do pracy jednym samochodem z małżonkiem lub znajomymi. To rozwiązanie, które niesie ze sobą oszczędności i jest przyjazne środowisku. Jednak co w sytuacji, kiedy dojdzie do kolizji, w której ucierpi nie tylko osoba prowadząca pojazd? Jeśli samochodem, który uległ wypadkowi, oprócz kierowcy podróżowali również pasażerowie, im także przysługuje odszkodowanie powypadkowe. Co więcej, w przypadku pasażerów nie ma znaczenia kto był sprawcą wypadku – osoba poszkodowana będzie mogła się ubiegać o wypłatę świadczeń z polisy OC tego kierowcy, który wypadek spowodował. Nie istotne jest również to, ilu było pasażerów w pojeździe – wysokość wypłacanej rekompensaty zawsze ustalana jest indywidualnie.
Czy ubezpieczyciel może odmówić
wypłaty odszkodowania powypadkowego dla pasażera auta?
Pasażerem jest każda osoba, która nie wpływa bezpośrednio na prowadzenie auta. Są to nie tylko członkowie rodziny, znajomi czy współpracownicy, ale również zabrani po drodze autostopowicze czy osoby korzystające z usług taksówki. Odszkodowanie powypadkowe dla pasażera przysługuje więc każdemu, kto znajdował się w aucie podczas kolizji i nie siedział za kierownicą. Nie ma znaczenia, czy jest to osoba obca, czy członek rodziny kierowcy. Istotny jest jednak fakt, by osoba ta w żaden sposób nie przyczyniła się do wypadku. Jeśli ubezpieczyciel uzna, że pasażer zasłaniał widok kierowcy, odwracał w istotny sposób jego uwagę lub wpływał na prowadzenie pojazdu, może odmówić wypłacenia jakichkolwiek świadczeń. Odszkodowanie może zostać także pomniejszone, kiedy pasażer nie zastosował się do wymaganych zasad bezpieczeństwa, np. poprzez brak zapiętych pasów. Natomiast w sytuacji, w której właściciel pojazdu w chwili wypadku nie prowadził, tylko znajdował się na miejscu pasażera, przysługują mu pieniądze na leczenie powypadkowego uszczerbku na zdrowiu z własnej polisy OC.
Warto na moment pochylić się także nad zasadami winy i ryzyka, które w przypadku wypłaty odszkodowania dla pasażera np. warszawskich korporacji taksówkarskich mają istotny wpływ na to, kto musi udowodnić winę przed ubezpieczycielem lub sądem. Zasada winy ma zastosowanie w sytuacji, kiedy kierowca samochodu przewozi kogoś bez wymogu zapłaty lub innego wynagrodzenia za transport – np. grzecznościowe zabranie autostopowicza na trasie. Gdy dojdzie wtedy do wypadku, to poszkodowany pasażer musi udowodnić, że kierowca jest winny kolizji. Natomiast zasada ryzyka działa wtedy, gdy pasażer jest przewożony odpłatnie, np. w taksówce lub na zasadzie dorzucania się do paliwa na przejazdach długodystansowych. Wtedy to kierowca, by uniknąć kosztów, musi udowodnić, że do wypadku nie doszło z jego winy.
Dołącz do grona zadowolonych Klientów
Zadzwoń:
Napisz:
Czy za wypadek kierowca zapłaci pasażerom odszkodowanie z własnej kieszeni?
Zdarza się, że gdy dojdzie do wypadku komunikacyjnego, w którym kierowcą był członek rodziny przewożący bliskich, spokrewnieni ze względów grzecznościowych nie chcą ubiegać się o odszkodowanie powypadkowe dla pasażerów. Obawiają się, że narażą na finansowe straty bliską osobę. Pamiętajmy jednak, że oprócz kilku wyjątkowych sytuacji, pieniądze na likwidację szkód otrzymamy od ubezpieczyciela, a nie sprawcy wypadku. Kierowca będzie musiał zapłacić z własnej kieszeni tylko wtedy, gdy prowadził auto pod wpływem środków odurzających, nie posiadał prawa jazdy, zbiegł z miejsca wypadku, prowadził kradziony samochód lub spowodował kolizję umyślnie. Jeśli kierowca posiadał nieobowiązkowe ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków, pasażerowie otrzymają świadczenia także z tej polisy, bez względu na to czy otrzymali środki z innych form ubezpieczenia.
Jakie szkody powypadkowe poniesione przez pasażera auta pokryje ubezpieczyciel?
Każdy poszkodowany pasażer może żądać od towarzystwa ubezpieczeniowego sprawcy zwrotu kosztów likwidacji szkód zarówno osobowych, jak i rzeczowych. Szkody osobowe obejmują m.in.: zwrot poniesionych kosztów leczenia, lekarstw, dojazdów do lekarzy, opieki medycznej, zadośćuczynienie za ból i cierpienie psychiczne, wyrównanie utraconych zarobków, zwrot kosztów rehabilitacji czy rentę powypadkową. Odszkodowanie dla pasażera za szkody rzeczowe to natomiast zwrot pieniędzy wydanych na naprawę rzeczy osobistych, które uległy uszkodzeniu podczas wypadków, np. naprawę telefonu czy okularów.
Niestety, towarzystwa ubezpieczeniowe nagminnie zaniżają lub odmawiają wypłacania odszkodowania powypadkowego dla pasażerów. Dotyczy to zarówno wypadków z udziałem członków rodziny podróżujących jednym samochodem, jak i obrażeń odniesionych podczas przemieszczania się taksówkami. W Warszawie można skorzystać z usług wielu kancelarii zajmujących się walką z ubezpieczycielami o świadczenia powypadkowe, ale nie wszystkie z nich proponują tak kompleksową pomoc, jak Kancelaria Enres Sp. z o.o.. Od lat skutecznie walczymy o wysokie odszkodowania powypadkowe dla pasażerów, którzy podróżowali prywatnie lub taksówką. Dzięki współpracy z nami wszystkie Twoje szkody zostaną sprawiedliwie wynagrodzone!
Nie czekaj, skontaktuj się z nami:
Zadzwoń:
Napisz:
Opinie
Zaloguj się by umiescić wpis
Miesiąc później miałem ugodę z Towarzystwem Ubezpieczeniowym i pieniądze na koncie.
Świetny kontakt i informacje na każdym etapie sprawy.
Przejrzysta umowa bez skomplikowanych sformułowań, prawniczego żargonu i drobnych druczków.
Zdecydowanie polecam.... Collapse
Profesjonalnie poprowadzona na początku sprawa karna oraz w później na etapie dochodzenia odszkodowania powypadkowego.
Przejrzysta umowa współpracy, informacja na bieżąco o postępach w sprawie.
Wysoki poziom świadczonych usług, super firma i do tego uzyskane naprawdę wysokie odszkodowanie.
Nikomu nie życzę aby był zmuszony w życiu do dochodzenia odszkodowania po wypadku, ale jeśli już pojawi się dylemat kogo wybrać to polecam właśnie ta firmę.
Dziękuję za pomoc, pomogliście mi bardzo... Collapse
Polecamy również:
Wypadek sprzed wielu lat
Potrącenie rowerzysty
Wypadek śmiertelny
Wypadek motocyklisty
Skontaktuj się z nami
Dane kontaktowe:
Kancelaria Enres Sp. z o.o.
ul. Św. Jacka Odrowąża 15
03-310 Warszawa
tel: +48 22 295 16 32
tel: +48 22 295 16 33
tel. kom. +48 501 506 433
fax: +48 22 300 17 51
e-mail: biuro@enres.pl
Lokalizacja: